Perodua NAUTICA pengganti Perodua KEMBARA…

Perodua Nautica 4WD ialah kenderaan utiliti sport (SUV) kompak urban didatangkan dengan tagline “The Ideal 4WD”, dipacu transmisi automatik dengan kapasiti enjin 1.5 liter.

Ketika ini, model pacuan empat roda Perodua ialah Kembara yang menggunakan transmisi automatik dan manual dengan enjin 1.3 liter.Kini sudah berubah nama mnjd NAUTICA…

Secara keseluruhan…setelah aku belek2 kereta ni..kali ni aku rasa amat kagum sikit dgn pengeluaran perodua kali ni..nak tahu sbb apa??mngkin kali ni reka bentuk dia agak menarik..lain dr yg lain sebelm keluaran proton selama ini..aku pasti..korang pun tertarik kan??cantik tak..bangga la sikit jd rakyat Malaysia..cuba tgk gmbr kat bwh ni..

Lawa tak model keluaran proton kali ni??tak puas??nak tgk lagi??..

Dah puas hati tgk gmbr kereta NAUTICA keluaran proton ni???bangga tak dgn Kereta Keluaran Malaysia nih…oppss…nak tau satu berita?sebenarnya..Perodua Nautica bukan reka bentuk asal hasil tangan jurutera Perodua Kenderaan ini adalah 100% duplikasi kepada Daihatsu Terios dan Toyota Rush.Jadi apa yg aku boleh ckp ialah..kereta ni bkn hasil buatan jurutera Malaysia..tetapi Jepun..hati aku dah tak bangga dah..hahaha..
jadi kereta Perodua kali ni ialah kenderaan Duplikasi Malaysia..

Tempahan Perodua Nautica 4WD boleh dibuat pada 10 Mei 2008 ini di semua ruang pameran Perodua.Enjin Nautica adalah jenis 1.5 liter ( seperti enjin 3SZ-VE yang digunakan Avanza dan Rush ).Terdapat dalam 2 warna sahaja iaitu Medallion Grey dan juga Majestic Black.

Ura2 ada mengatakan bahawa kereta ini berharga dalam lingkungan RM90,000..tetapi belum dapat kepastian lagi..kalau korang nak tgk pameran kereta ni..korang juga boleh pergi ke link ni http://www.theideal4W.com.my/

p/s: kalau mcm ni la gayanya mahal..baik aku pg beli keta lain..Toyota Rush ke..Avanza ke..Naza citra ke..lagi murah dr keta ni..pastu kat dlm keta tu ada TV lagi..puas hati aku bli keta luar dr kat dlm ni..harga mahal sangat..nak komen sikit psl keta keluaran proton ni..bkn nak menghina negara sndri..tp abah aku pun pki keta proton gak..klu korang tak jaga baik2..dlm beberapa thn..kerata tu punya body akan menggelupas..jd jaga lah baik2 ye..wlu mcm mn pun..aku bangga dgn keluaran kali ni..wlu pun bkn Malaysia yg buat..tp cop Malaysia gak kan..hehehe…sekurang2nya ada gak perubahan dalam menjana negara yg cemerlang,terbilang dan gemilang..aku rasa tu belum lg smpi masanya lg..hehehe

3 Responses

  1. haha…setuju dengan ko! kereta proton bapak aku pun menggelupas cat mcm ular salin kulit..

  2. keta abah aku tu faiez..punya la jaga…bgi menatang minyak yg penuh..wlu pun minyak tak slalu full tank..hahaha..tp mengelupas kat bahagian bonet tu..syng gler la..nak cat balik..kang dah brp ribu..jd biarkan je la..nak buat mcm mn..

    p/s: ko sokong tak harga kereta proton yg mahal melambung ni..mcm perdana ke…hahahaha…

  3. ermm…sekejap perodua…sekejap proton… aku search proton tak pasal2 kluar pasal nautica…hehe…perodua la….cuba ko baca post kat atas tuh lagik sekali…

Leave a Reply

