MINYAK naik lagi!!!!!!!!!

Argh…skali lagi aku bengang..mana taknya..harga minyak naikaku benci!!menyusahkan rakyat..itu kata aku la..org lain tak tau mcm mana..kot2 ada yg menyokong ke kan..

Harga petrol akan dinaikan sebanyak o.78 sen,dari RM1.92 sekarang kepada RM2.70.. manakala diesel pula akan dinaikan sebanyak Rm 1,yg dulunya harganya ialah RM1.58 seliter kini telah mencecah RM2.58.

Sekadar gambar hiasan..

Kini sara kos sara hidup semakin meningkat.Dengan kenaikan beras sehingga 50 %.Aku tak mampu nak berkata apa lagi.Kerajaan mahu bunuh kita agaknya.Apa yang dorang cakap nak membantu rakyat dulu,kini sudah terbukti…tiada..kerana aku rasa mereka lagi membebankan rakyat ada la..aku sedih…sedih…sedih!!!!!!

Harga barang confirm akan melambung sebagai mana kenaikan harga minyak.Aku tension!!argh..kalau korang nak tau.Perbelanjaan utk makanan sebulan dalam keluarga aku kini hampir mencecah RM1300,ini hanya utk makanan sahaja.Manakala utk minyak kereta ibu aku plak RM500-RM600 sebulan.Itu baru sahaja kereta ibu aku,belum lagi kereta abah aku plak.Kereta abah aku menggunakan minyak diesel..Argh!!!sakitnya hati aku.Terasa nak pecah pun ada..hehehe..dashat punya penangan akibat kenaikan harga minyak ni.Mana taknya,gaji bapak aku berapa sen je..mcm mana nak idup ni???????????????

Apa yang aku nak cakap..mcm mana pula dengan penduduk kampung yang berpendapatan tak seberapa @ tetap dan tak makan gaji??aku pasti mereka pun terasa bahangnya.kesian dekat anak2 mereka..cuba korang fikirkan..renung2kan lah..Yang susah semakin susah,Yang kaya semakin kaya.Aku pasti kenaikan kali ni membawa padah kpd mereka yang berpendapatan rendah mc mcm abah aku dan yg seangkatan dengannya..

petrol price hike new price 040608 bm version

P/S:Inflasi akan berlaku lagi sebagaimana zaman Jepun memerintah negara kita dahulu.Negara kita pasti akan terjadi seperti negara Indonesia kerana harap duit je bnyk,tp nilainya kecil sebenarnya.Pasni leh la korang mkn sedap2 tiap2 bln..opss!!!silap2..korang leh la mkn pucuk ubi,kentang,ubi keledek…pe lagi..suma2 tulah..padankan muka korang..tak lupa..aku sekali..pasni confirm msk hospital sbb kurang zat..

Pss: Aku sokong dgn Pemerintah IRAN,sbb dia ckp..bekalan minyak cukup sebenarnya.Tapi dunia yg sibuk2 cakap minyak dah berkurangan sbb kepentingan masing2..Semua nak kaya punya pasal..dan rakyat yg menjadi mangsa!!yang pki motor pun sama..pasni dah takde dah nak cakap naik motor tu jimat..wlupun jimat sebenarnya..aku pasti golongan2 mcm ni akan kutuk kaw2 punya..hahaha

sesapa yg tak berpuas hati..leh tinggalakan komen kaw1 punya..nak kutuk ke..apa ke..aku tak kisah…sbb aku pun dah menyampah dan meluat dgn kenaikan semua harga barang dlm Malaysia..

14 Responses

  1. sy setuju…!!!!

  2. ko setuju pe benda lien oi???ckp le abis2..ni ckp setuju je..setuju minyak naik ke??hahaha…

  3. Salam, hehe bagusnya budak skolah cerita isu minyak… 🙂 Mesti menyusahkan ko kan minyak byk naik?

  4. hahhaa..ssh ke??taklah..sbb aku hari2 duk tlng pi isi minyak keta ibu aku..jd aku tau la serba sikit psl tu..lg pun aku sbgi anak sulong..dah jd penasihat keewangan dlm keluarga aku tu..hahaha…

  5. [iklan x berbayar]
    Kerajaan sekarang banyak corrupt punya kita tau,Kita Melayu sama India sama Cina,kita bersatu,tukar ini kerajaan! -petikan dari Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Ehem,bila DSAI nak amik jadi PM plak.tak sabar aku nak tggu DSAI turunkan harga minyak..

  6. faiez..aku pun tak sbr nak tgk si Anwar Ibrahim tu naik..cuba kasi dia pluang skali..ok pe…kita tgk sama ada dia dpt ubahkan negara ni ke tak..betol tak??tak cuba..tak tahu..ni lngsng tak bg cuba..mcm mn kita nak tahu..skali skala tukar krajaan…

    p/s: kat negara luar byk pembangkang dah mnang..apsal Malaysia tak penah jd mcm tu aaa???hehehe..salah sape ni??spr ke??ke badan pencegah rasuah yg mkn rasuah??hahaha

  7. Salah sapa,kita tengok jer kat akhirat nanti,sapa menyeleweng,dapat la balasan. 😀
    Tapi aku harap rakyat Malaysia dah nampak kebenaran dari sini,pilihanraya lepas ni,pastikan BA menang majoriti.Aku nak rasa kenikmatan hidup di negara sendiri and pasti Malaysia pasti berjaya dibawah pimpinan DSAI yang berjiwa rakyat! hidup PKR!

  8. Hehe. Kalau kat dunia pun dah kene kutuk. Kat sana nanti ntah macam mana la..

  9. hoho… jage2 farah.. kan x pasal2 kene gam… haha…

  10. huhu.. nmpk gayanyer… terpaksalah berbasikal nk pg kerja yer.. haha… x pe bgs ntuk kesihatan… tp nnt jumpe client… berpeluh beb.. bau semacam…. hahaha….

  11. faiez -> hahhaa..rakyat mata buta la..nak buat mcm mn..lagi2 golongan org tua tu..hahaha..lg le..tertanam kat minda dorang tu…smacam je..ibarat dah set la..dorang bkn pk pun psl tu suma..lebih2 yg kg..dorang tau call anak dorang n minx duit je..pe nak buat..klu Tun leh ckp..MELAYU MUDAH LUPA…aku lak…MELAYU MUDAH BUTA…hahaha..

    titan..ku sokong sape??hahahaha..umno ea??ko org kuat umno kan…kahkahkah..

    rafhz..aku pun takot kot2 kena gam ni..hahaha..tp kata demokrasi..jgn r marah…takkan tu pun nak marah kot..klu gam..nmpk sngt la dia tu tak demokrasi..hehehehe

  12. Yg kat tengah2 tu ada sorang awek…mcm ko jer farah..hehe. marah btul ko yer sampai kuar pegang banner lagi… 😀

  13. huhuu…din..tu mak cik da….aku bdk lagi..pndi2 je ha….nak kena si din ni…hehehe..

    p/s:tp yg pki spec tu ada iras rupa ko sikit la..kahkahkah…

  14. ni lah yang korang dapat kalo sokong BN
    BN sucks!
    wtfak!!

Leave a Reply

